تاسیسات استخر

روش محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر | آراز صنعت

روش محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر

روش محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی روش های محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر بپردازیم .با ما همراه باشید تا با نحوه ی محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر و ظرفیت استخر بپردازیم.

پیشنهاد ویژه : متقاضیان خرید فیلتر شنی استخر ، فیلتر شنی گالوانیزه و  تجهیزات استخر و موتورخانه میتوانند وارد محصول مورد نظر خود شوید و با ثبت سفارش خود ، محصول مورد نظر خود را از سراسر ایران سفارش دهید.

روش محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر

محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر

برای محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر، باید ابتدا مساحت سطح فیلتر شنی را به دست آورید. این مساحت با ضرب قطر فیلتر در ارتفاع آن به دست می‌آید. به طور مثال، اگر قطر فیلتر شنی 2 متر و ارتفاع آن 1.5 متر باشد، مساحت سطح فیلتر شنی 3.14 × 1 × 1.5 = 4.71 متر مربع خواهد بود.

سپس، برای محاسبه ظرفیت فیلتر شنی، باید حجم فیلتر را با ظرفیت حجمی شن‌های موجود در فیلتر در هر متر مکعب آن ضرب کنید. این ظرفیت می‌تواند با توجه به نوع شن و اندازه آن متفاوت باشد. برای مثال، فرض کنید که فیلتر شنی از شن‌های با اندازه 0.4-0.8 میلیمتر تشکیل شده است و حجم شن در هر متر مکعب آن 1.6 تن باشد. در این صورت، ظرفیت فیلتر شنی برابر با 4.71 × 1.6 = 7.54 تن خواهد بود.

به طور کلی، محاسبه ظرفیت فیلتر شنی با توجه به مساحت سطح فیلتر و ظرفیت حجمی شن‌های موجود در آن صورت می‌گیرد.

فیلتر شنی استخر چیست؟

فیلتر شنی استخر، یک وسیله‌ی فیلتراسیون است که به‌طور عمده برای پاکسازی آب استخر استفاده می‌شود. این فیلتر، شن‌های مختلفی را در خود جای داده است که به‌صورت لایه‌ای در آن قرار می‌گیرند و هنگامی که آب از این لایه شن‌ها عبور می‌کند، هرگونه ذرات جامد و آلودگی در آب، به سادگی توسط شن‌ها جذب و نگه‌داشته می‌شوند. سپس آب تصفیه شده از طریق یک خروجی به استخر بازگشت داده می‌شود.

فیلتر شنی استخرها از طریق ماهیچه و پمپ آب که معمولاً در کنار استخر قرار دارند، ابتدا آب استخر را به داخل خود می‌کشند و سپس آن را از طریق لایه شن‌ها جاری می‌سازند. این عملیات معمولاً به‌صورت خودکار انجام می‌شود و بسته به اندازه و نوع استخر، ممکن است به طور مداوم یا مقطعی صورت گیرد.

استفاده از فیلتر شنی در استخر، به راحتی و سرعت بیشتری در پاکسازی آب استخر منجر می‌شود و در نتیجه، استخر به شکلی سالم و پاک و آب آن شفافیت بیشتری خواهد داشت.

روش محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر

تصفیه استخر چگونه است؟

تصفیه استخر به مجموعه‌ای از فرآیندها گفته می‌شود که با هدف حذف آلودگی‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در آب استخر انجام می‌شود. برای تصفیه استخر، می‌توان از چندین روش استفاده کرد که در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره شده است:

1- فیلتراسیون: این روش با استفاده از فیلترهای مختلف مانند فیلتر شنی، فیلتر کربنی و فیلتر ممبرینی انجام می‌شود. این فیلترها ذرات جامد و مواد آلوده را از آب استخر جدا کرده و آب را پاکسازی می‌کنند.

2- افزودن مواد شیمیایی: در این روش، مواد شیمیایی مختلفی مانند کلر، برومین، اوزن، هیدروژن پراکسید و… به آب استخر اضافه می‌شوند تا باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرند و آب را پاکسازی کنند.

3- استفاده از اولتراویلت: در این روش از اشعه اولتراویلت برای کشتن باکتری‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌شود. این اشعه در سیستم‌های تصفیه استخر قرار داده می‌شوند و آب را تصفیه می‌کنند.

4- استفاده از اوزن: اوزن یکی از بهترین روش‌های تصفیه آب استخر است. این گاز با اثرات آنتی باکتریال و ضد ویروسی خود، باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد آلوده را از آب استخر حذف می‌کند.

ظرفیت فیلترشنی استخر به میزان حجم آبی که قادر به تصفیه آن است، اشاره دارد. این ظرفیت به عواملی مانند اندازه فیلتر، نوع فیلتر، و میزان آلودگی آب وابسته است.

روش محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر

انتخاب ظرفیت مناسب پمپ و فیلتر شنی استخر

برای محاسبه ظرفیت فیلترشنی استخر، می توانید به شرح زیر عمل کنید:

اندازه‌گیری حجم استخر: قبل از هر چیزی، حجم استخر را با استفاده از ابعاد طول، عرض و عمق آن اندازه‌گیری کنید.

محاسبه ظرفیت فیلتر: با توجه به نوع فیلتری که استفاده می‌کنید، می‌توانید ظرفیت فیلتر را به صورت لیتر بر دقیقه (LPM) یا لیتر بر ساعت (LPH) محاسبه کنید. برای مثال، فیلتری با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر دقیقه، در یک ساعت ۶۰۰۰ لیتر آب را تصفیه می‌کند.

تعیین نیاز به تعویض فیلتر: با توجه به میزان آلودگی آب استخر و ظرفیت فیلتر، می‌توانید نیاز به تعویض فیلتر را تعیین کنید. به طور کلی، فیلترهای استخر باید در هر ۶ ماه یا حداکثر در هر ۱۲ ماه تعویض شوند.

با محاسبه ظرفیت فیلترشنی استخر و تعیین نیاز به تعویض فیلتر، می‌توانید از کیفیت آب استخر برای شنای با امنیت و راحتی بیشتری برخوردار شوید.

انتخاب فیلتر شنی استخر

انتخاب فیلتر شنی مناسب برای استخر، به عواملی مانند اندازه استخر، نوع و میزان آلودگی آب وابسته است. در ادامه به بررسی برخی از نوع فیلترهای شنی و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم:

فیلترهای شنی دیاتومه: این نوع فیلتر شنی از دیاتومه ها به عنوان ماده فیلتراسیون استفاده می‌کند. دیاتومه‌ها از زندگی در اقیانوس ها و آب‌های شیرین استخراج می‌شوند و در این فیلترها به عنوان یک لایه محافظ بر روی شن‌های دیگر قرار می‌گیرند. مزیت این فیلترها این است که بسیاری از مواد ریز و معلق در آب را حذف می‌کنند، باعث افزایش کیفیت آب استخر و کاهش میزان استفاده از محصولات شیمیایی می‌شوند. معایب این نوع فیلتر شنی، بالا بودن قیمت و سختی تعویض دیاتومه‌ها هستند.

فیلترهای شنی سیلیکات: این نوع فیلتر شنی، به عنوان ماده فیلتراسیون از کوارتز یا شن استفاده می‌کند. مزیت این نوع فیلترها این است که آب استخر را به صورت بسیار کامل تصفیه می‌کنند و به دلیل داشتن فضای بیشتری برای نگهداری مواد فیلتر، بیشترین طول عمر را دارند. معایب این نوع فیلتر شنی، هزینه بالای تهیه آن‌ها و وزن سنگین آن‌ها می‌باشد.

فیلترهای شنی زئولیت: این نوع فیلتر شنی، به عنوان ماده فیلتراسیون از زئولیت استفاده می‌کند.

روش محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر

محاسبه حجم استخر

برای محاسبه حجم استخر، معمولاً از فرمول زیر استفاده می‌شود:

حجم استخر = طول × عرض × عمق

بنابراین، برای محاسبه حجم استخر، باید ابتدا طول، عرض و عمق آن را اندازه‌گیری کنید. اگر استخر شما شکل مستطیل دارد، می‌توانید اندازه‌گیری طول و عرض را به راحتی انجام دهید. اگر استخر شما شکل دایره‌ای یا بیضی‌ای دارد، ابتدا باید قطر یا محور طولی و عرضی را اندازه‌گیری کنید و سپس از فرمول‌های خاصی برای محاسبه طول، عرض و عمق استخر استفاده کنید.

برای مثال، فرض کنید که استخر شما شکل مستطیل دارد و ابعاد آن به ترتیب به صورت زیر هستند:

طول = 10 متر عرض = 5 متر عمق = 2 متر

در این صورت، حجم استخر به صورت زیر محاسبه می‌شود:

حجم استخر = 10 متر × 5 متر × 2 متر = 100 متر مکعب

بنابراین، حجم استخر شما 100 متر مکعب است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی روش محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر بپردازیم . به طور کلی خرید فیلتر شنی استخر میبایست بر اساس ظرفیت استخر شما انجام شوند. برای دریافت راهنمایی انتخاب فیلتر شنی استخر میتوانید با قسمت پشتیبانی سایت آراز تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

پشتیبانی فروش : ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ (مشاوره و فروش) آدرس شرکت آراز صنعت :کرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهای جاده عباس آباد، نبش سه راه کانال، آرازصنعت

برای محاسبه ظرفیت فیلترشنی استخر  باید حجم استخر را در ابتدا محاسبه کنید. در این مقاله به طور کامل در رابطه با محاسبه ظرفیت فیلتر شنی استخر توضیح داده ایم.

انتخاب فیلتر شنی استخر میبایست بر اساس ظرفیت استخر انجام شود. برای اطلاع از روش انتخاب فیلتر شنی استخر مناسب مقاله ی سایت را مطالعه کنید

برای دریافت راهنمایی خرید فیلتر شنی استخر مناسب با شماره پشتیبانی فروش سایت آراز صنعت  ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ تماس بگیرید

به این صفحه امتیاز بدهید

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها